Topmenu

Powel hjelper nettselskap med forbedret kundekommunikasjon

Stormfulle dager i flere deler av landet har ført til at tusenvis av husstander har vært uten strøm. Agder Energis kunder har takket være Powels iAM DMS løsning hatt tilgang til sanntidsinformasjon om situasjonen i strømnettet, via et interaktivt kart på selskapets nettsider. Stormen Nina rammet blant annet Agder fylkene hardt, og klokken 18.15 lørdag 10. januar var 21.527 kunder registrert uten strøm i Agder Energi Nett sitt driftstøttesystem, Powel iAM DMS.

Ved hjelp av Powel iAM DMS kunne Agder Energi gi strømkundene sanntidsinformasjon om situasjonen i strømnettet, gjennom selskapets nettsider. Her kunne kunder følge strømbruddene nærmest minutt for minutt.

Agder Energi Nett har tatt i bruk en sanntidsinformasjonløsning på nett, som er er en utvidelse til Powels driftsstøtteløsning eller DMS (Distribution Management System). Den presenterer pågående strømstans, registrerte strømbrudd og planlagte strømutkoblinger.

- Vårt DMS system kan kommunisere med kundene via SMS, men nå har vi utvidet løsningen slik at man også kan informere både kunder og media direkte ved hjelp av interaktive kart, sier Kjetil Nymoen i Powel.

– Vårt DMS system kan kommunisere med kundene via SMS, men nå har vi utvidet løsningen slik at man også kan informere både kunder og media direkte ved hjelp av interaktive kart, sier Kjetil Nymoen i Powel.

No comments yet.

Legg igjen en kommentar

Laget med Wordpress av Sigrun Norhagen